• Eventio Group

Vuoden tärkein kaupan alan seminaari hyötyy suoraviivaisesta ilmoittautumisjärjestelmästä

What's Going On In Retail on vuosittain järjestettävä kaupan, bränditalojen ja asiantuntijayritysten yhteinen foorumi. Kaksipäiväisen seminaarin aikana useat maamme vähittäiskaupan kärkinimet kokoontuvat puhumaan vähittäiskauppamaailman ajankohtaisista aiheista vuosittain vaihtuvien teemojen mukaisesti.


Inspiroivien ja asiantuntevien puheenvuorojen lisäksi seminaarin kiiteltyä antia ovat sen aikaansaamat vuorovaikutus- ja verkostoitumismahdollisuudet. Osallistujina seminaarissa on sekä myynnin että markkinoinnin ihmisiä aina kauppakeskuksen eri toiminnoista bränditaloihin, vähittäiskaupan ketjuihin ja asiantuntijayrityksiin saakka. Tämä tapahtuma on vähittäiskauppamaailman todellinen must.


Markku Mäenpää järjestää vuoden tärkeintä vähittäiskaupan seminaaria

Kaupan alan seminaareilla pitkät perinteet


Jo yhdeksättä kertaa järjestettävän seminaarin taustalla toimii pitkän linjan kaupan alan toimija Markku Mäenpää. Kaupan ja bränditalojen yhteisiä foorumeja järjestettiin paljon 90-luvun ja 2000-luvun taitteessa. Seminaareja pidettiin tuolloin kansainvälisesti useissa eri maissa, ja Suomessakin niiden parissa työskenteli isompi organisaatio. Niiden järjestämisen loputtua Mäenpää huomasi kuitenkin tarpeen olevan edelleen olemassa, ja aloitti tuottamaan tapahtumia itse.


Yhdeksän vuoden aikana tapahtuma on kasvanut orgaanisesti, ja mukaan on tullut toimijoita niin markkinoinnin, tutkimuksen kuin analytiikankin osalta. Tällä hetkellä What's Going On In Retail on yksi tärkeimmistä vuosittaisista seminaareista Suomessa, jossa kauppa ja bränditalot kohtaavat.



Eventio on yksinkertainen ja helposti lähestyttävä järjestelmä


Evention ilmoittautumisjärjestelmää hyödyntävä Mäenpää kiittää Eventiota erityisesti sen helppokäyttöisyydestä.


"Olen ollut tyytyväinen Eventioon. Järjestelmä on riittävän yksinkertainen ja säästää aikaa – jos tarjolla on useita erilaisia sovelluksia ja palveluita, menee tapahtumanjärjestäjällä turhaan aikaa sen miettimiseen, mitä ominaisuuksia kannattaisi ottaa käyttöön. Pidän Evention helposti lähestyttävyydestä ja yksinkertaisuudesta."


"Evention asiakaspalvelun avulla ovat myös kaikki pienet, arkiset ongelmatilanteet selvinneet ripeästi, jos jokin ominaisuus onkin ollut hukassa. Myös kehitystoiveet on otettu huomioon. Isoja ongelmia ei missään vaiheessa ole tullut vastaan. Tykkään Evention asiakaspalvelun asenteesta, että aina pyritään löytämään ratkaisu.", Mäenpää kertoo.


Kokemus tuo ennustettavuutta


What's Going On In Retail -seminaarin rakentaminen alkaa hyvissä ajoin, tyypillisesti jo vuotta ennen tapahtumaa.


"Ensimmäiset puhujat kiinnitetään jo varhain, ja lipunmyynti alkaa noin puolta vuotta ennen tapahtumaa. Olen vuosien varrella huomannut lipunmyynnissä saman frekvenssin. Early Bird -liput menevät heti, lomakuukausina myynti hiljenee jonka jälkeen myynnissä näkyy pieni piikki. Ihan viime hetkillä myydään vielä liput heille, jotka huomaavat vasta lähempänä tapahtumaa ajankohdan olevan sopiva."


Mäenpää on käyttänyt Evention järjestelmää jo neljä vuotta. Tänä aikana myyntidataa on ehtinyt kertymään mukavasti, jotta lipunmyyntiä pystyy hyvin ennakoimaan, ja markkinointitoimenpiteet on mahdollista ajastaa ja suunnitella parhaiten toimiviksi.



Kiinnostuitko?


Lue lisää Evention lipunmyyntipalveluista, ja aloita myynti omaan tapahtumaasi nyt! Pyydä oma demotili, ja pääset itse kokeilemaan, kuinka helppoa Evention käyttö on.


47 views